Als je CMD gaat doen zul je in de propedeuse veel conceptcirkels moeten maken. Met een conceptcirkel kun je jouw concept omschrijven, zodat anderen weten waar je het over hebt of je het concept voor jezelf duidelijk kunt krijgen. Zo’n cirkel begint met een hart, dat is een korte omschrijving van jouw concept in één zin of zelfs één woord. In ons geval was dit dus zing tegen soa’s. Daarna komt de identiteit, waarin je zet wat de identiteit van jouw product of campagne wordt. Wij wilden graag humor gebruiken, dus konden hier ‘humoristisch’ en ‘vrolijk’ invullen. Ook je doel en de strategie waarmee je dit wilt bereiken komt in de conceptcirkel en als laatste heb je nog de vorm en inhoud. Hier kun je neerzetten welke middelen je wilt gebruiken in bijvoorbeeld je campagne. Mooi opgemaakt door onze teamgenoot Dennis zag onze conceptcirkel er dus als volgt uit:

Conceptcirkel iteratie 1.png

Toen de cirkel klaar was, was het tijd voor een consult, want deze zijn ook erg belangrijk op CMD. Een consult is namelijk een gesprekje met een leraar die verstand heeft van waar jij op dat moment mee bezig bent. Wij hadden dus nu een consult aangevraagd met een concepting docent, zodat hij feedback kon geven op het concept dat we nu hadden. Tijdens het consult hebben we onze conceptcirkel en onze slogans laten zien, om de slogans moest hij natuurlijk wel lachen. Verder was hij heel positief en hij gaf ons ook nog een paar goede tips, zoals zingende kaarten die je vragen om een soa test te doen of het maken van een dansende soa test. Vooral de zingende kaart leek ons wel heel erg leuk en deze hebben we ook toegevoegd aan ons concept.

Wij zijn nu in ieder geval tevreden over ons concept, maar binnenkort komt het moment van de waarheid, namelijk het testen. Zullen anderen het concept net zo leuk vinden als wij zelf?

Advertenties