Vandaag was het dan zover, we konden ons concept gaan testen! Testen begint altijd met het maken van een testplan. Het is namelijk handig om eerst even op een rijtje te hebben wat je eigenlijk wil gaan testen, en wat dus je doel is, bij wie je wil gaan testen, waar je wil gaan testen etc. Hier hoef je dan tijdens het testen niet meer helemaal over na te denken.

We hebben er voor gekozen om te testen met een elevator pitch. De bedoeling bij een elevator pitch is dat je jouw verhaal zo kort en bondig mogelijk vertelt, je idee zou namelijk in de tijd van een lift ritje uitgelegd moeten kunnen worden. Onze elevator pitch ging als volgt:

Wij moeten een campagne maken om meer mensen soa tests te laten doen. Ons concept is zing tegen soa’s. Op een humoristische, muzikale manier willen we de taboes rond soa tests doorbreken. Hopelijk durven meer mensen er dan over te praten en soa tests te doen. Dit kunnen we uitwerken door een liedje te schrijven, een muziekvideo te maken, een concert of theatervoorstelling te organiseren, de doelgroep zelf het liedje te laten zingen en nog meer.

Toen we daarna even naar de lift gingen leek het ons toch niet zo’n goed idee om het ook echt in een lift te doen. Hier stappen namelijk steeds mensen in en uit en dat kan zorgen voor veel afleiding. Daarom zijn me maar gewoon bij mensen langs gegaan en hebben we ons aan de tijd van een lift ritje gehouden zonder echt in een lift te stappen. De reacties op ons concept waren allemaal gelukkig erg positief alleen wisten ze niet of ze wel mee wilden zingen in een liedje over soa tests. Dit is natuurlijk best begrijpelijk, dus misschien laten we dat voor nu maar even weg. Of zouden jullie dit wel leuk vinden?

Advertenties