Hier op CMD werken we met iteraties, dat wil zeggen dat als je research hebt gedaan, een concept hebt bedacht, deze hebt ontworpen en daarna hebt getest je dit daarna nog een paar keer moet doen. Vorige week vrijdag hebben we getest, en vandaag is het dus tijd om weer research te doen.

Als eerste hebben we hiervoor een enquête gemaakt, soa tests zijn namelijk een best moeilijk onderwerp om open over te praten en we hoopten zo eerlijkere antwoorden te krijgen omdat je een enquête anoniem kunt invullen. Na het verspreiden van de enquête moet je natuurlijk even wachten op antwoorden, daarom zijn we daarna verder gegaan met andere methodes om te empathizen, (Als je even vergeten bent wat dit is, dit betekent meer inzicht krijgen in je doelgroep). Ik heb dit gedaan door documentaires en youtube filmpjes over soa tests te kijken.

Ik begon met een filmpje van het youtube kanaal ‘gewoon doen’, waarin zij op straat aan mensen vragen of ze wel eens een soa hadden gehad. Natuurlijk zei 99% nee. Daarna werd ze gevraagd of ze wel eens een soa test hadden gedaan, waar weer bijna iedereen nee zei. Best vreemd vonden ze dat, want hoe weet je nou dat je geen soa hebt als je nog nooit een test hebt gedaan?yt.jpgsoaa

Na nog een ander youtube filmpje had ik nog twee documentaires uitgezocht. Deze waren niet alleen leerzaam maar hadden ook nog eens hele leuke titels. De eerste heette namelijk ‘Zeg n’s soaaa’ en de andere ‘hiv hiv hoera’, best leuk bedacht toch?

Advertenties