Na al het oefenen was het tijd om aan mijn eigen animatie te beginnen. Ik wilde deze af laten spelen op een mooie berg met veel bloemetjes. Daar zou een stelletje gaan picknicken. De jongen zou dan het meisje een roos geven, en het meisje had ook een cadeau voor de jongen, namelijk één van onze wenskaarten. Op deze manier wil ze hem dan vragen om een soa test te laten doen.

De hele scene moest natuurlijk eerst getekend worden, dit heb ik gedaan in illustrator. Eerst heb ik de lucht en de bergen getekend. De lucht was helder blauw en ook zijn wat bloemetjes toegevoegd voor de sfeer. Omdat de rechterkant nog wat leeg was heb ik daar maar wat windmolens neergezet, deze kon ik later dan weer mooi laten ronddraaien!

Animatie.jpg

Na het tekenen kon ik beginnen met het animeren van deze scene. Ik had nog maar één dag over deze iteratie, en het is me niet helemaal gelukt om hem af te krijgen. De armen bleven namelijk niet aan het lichaam vastzitten, en dan ziet het er nog al vreemd uit om een roos aan iemand te geven. Toen de armen eindelijk wel vastzaten, draaide gelijk het hele poppetje mee als ik de arm bewoog, terwijl ik ook weer geen salto in gedachten had. Omdat het vrijdag middag is zijn we daarom maar gestopt in de hoop dat het maandag een stukje beter lukt!

 

