Hoewel CMD een erg leuke opleiding is heeft elk project ook zo zijn ups en downs. Zo wilden wij naast de enquête en de documentaires ook nog wat interviews houden. Omdat ik twee anderen uit mijn groepje graag wilde leren interviewen namen wij deze taak op ons. Vol goede moed gingen we naar de stad om mensen vragen te stellen over soa tests. Eenmaal daar merkte we dat dit eigenlijk best wel heel ongemakkelijk was. We hebben wel een uur in de stad rond gelopen zonder iemand aan te spreken omdat we dit niet zo goed durfden. Kan gebeuren natuurlijk, maar je moed zakt er wel een beetje van in je schoenen. Uiteindelijk hebben we via kennissen toch nog wat interviews kunnen doen gelukkig.

Omdat er met deze enquête en de interviews wel genoeg informatie waren verzameld om verder te kunnen gingen we concepten, om te kijken of we op een nog beter concept konden komen dan ‘zing tegen soa’s’. Zoals ik al zei vind ik concepten altijd het moeilijkste. Er zijn verschillende methodes die je kunt gebruiken om op een concept te komen, maar de eerste dag concepten kwam hier helemaal niets uit, wat natuurlijk wel weer jammer was.

De kunst is om de moed er dan toch nog in te houden. Toen het concepten niet lukte besloten we daarom verder te gaan met wat de opdrachtgever het leukste vond aan ons plan voor een campagne, namelijk de wenskaarten. Zo hadden we toch nog iets om mee verder te gaan en konden we uit onze down klimmen.

Advertenties