Na het testen was het na het weekend weer tijd voor de volgende iteratie. We hadden nu genoeg research gedaan naar de doelgroep. Het enige wat nog gedaan moest worden was wat research naar de communicatiemiddelen die 20 tot 25 jarigen veel gebruiken, en dit was zo klaar.

Daarna was het tijd om weer te concepten. Het probleem was alleen dat wij nu een middel hadden, namelijk de wenskaarten, maar nog uit moesten zoeken wat nou het concept achter deze wenskaarten was, dus moest er nagedacht worden wat nou eigenlijk de bedoeling was van deze wenskaarten. Al snel kwamen we erachter dat de kaarten waren bedoeld om mensen er over te laten praten. Door er veel humor in te stoppen wilden we zo het taboe doorbreken en mensen minder bang en beschaamd over soa tests te laten praten.

Nu moest dit nog in een pakkende zin worden verwoord, dus werd het rijmwoordenboek weer eens opgezocht. Na een uur nadenken hadden we eigenlijk nog steeds geen catchy rijm gevonden, maar toen kwam één van onze groepsgenoten met het idee ‘wees niet bang en breng het gesprek op gang’ wat de kern van ons concept goed overbracht. Hier waren we het allemaal mee eens. Het concepten was dus eindelijk een keer goed gegaan, yes!

Advertenties