Na het concepten was het eindelijk tijd om te designen, wat mijn favoriete deel is. Om de wenskaarten te promoten wilde ik graag een animatie maken, waarin uitgelegd werd hoe de kaarten werken en die je aanspoort om er één te kopen en aan je partner te geven. Daarvoor moest eerst een storyboard worden gemaakt. De achtergronden gingen me vrij goed af, tot ik de poppetjes er in moest tekenen, dit zag er natuurlijk niet uit. Gelukkig was het maar een storyboard en hoefden ze er niet prachtig uit te zien, daarom heb ik het maar gewoon zo gelaten.

Daarna was het tijd om te oefenen met animeren, en dat was nog best lastig! Ik heb een tutorial gevolgd om een poppetje te kunnen laten bewegen. Daarvoor moest je eerst bepaalde punten in het poppetje zetten, als je die later zou verslepen zou je hem zo kunnen laten bewegen. De eerste dag lukte dit natuurlijk helemaal niet en ging er van alles mis.

De volgende dag ben ik met goede moed weer begonnen. Zo kon ik eindelijk de armen bewegen, waardoor ze lekker konden zwaaien. De bedoeling was echter om het mannetje te kunnen laten lopen. De benen kosten me nog een extra dag maar daarna kon ik dan eindelijk poppetjes laten lopen, al hingen de armen er wel een beetje verloren bij, toch nog maar even oefenen?walk-cycle-groot

